Заяву про реєстрацію земельної ділянки можна буде подати онлайн

19 березня набирає чинності постанова Кабінету Міністрів України від 18 липня 2018 року № 710, якою внесено зміни до Порядку ведення Державного земельного кадастру.

Фізичні та юридичні особи, які мають бажання зареєструвати земельну ділянку, зможуть подати відповідну заяву та усю необхідну документацію через розробника такої документації, тобто сертифікованого інженера-землевпорядника. Так, документи будуть подаватись в електронній формі з використанням особистого електронного цифрового підпису.

Згідно з внесеними змінами, можна буде отримувати викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастру в режимі онлайн з подальшим друком на своєму комп’ютері для використання при підготовці землевпорядної документації. Отримати викопіювання зможе будь-яка фізична або юридична особа, провівши ідентифікацію з використанням ЕЦП.

Крім цього, спрощується процедура державної реєстрації земельної ділянки з урахуванням принципу екстериторіальності при наданні відповідної послуги, усуваються причини, які зумовлюють необхідність неодноразових звернень фізичних та юридичних осіб із заявами та документами через центри надання адміністративних послуг до державних кадастрових реєстраторів (у разі виявлення помилок, необхідності внесення певних уточнень), та, як наслідок, зменшуються зайві витрати матеріальних ресурсів.

Постановою деталізовано підстави для відмови у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру:

  • якщо підставою для відмови є невідповідність поданих документів вимогам законодавства, реєстратор в рішенні про відмову відзначає такі відомості з посиланням на нормативно-правовий акт і його положення, з якими виявлено невідповідність;
  • у разі, якщо підставою для відмови є нерозбірливий текст, закреслені слова, помилки й т. п., реєстратор у своєму рішенні про відмову вказує назву документа і його частину, в якій написано нерозбірливий текст або виявлені помилки;
  • якщо заявник подав документи не в повному обсязі, то реєстратор зазначає назви документів, яких не вистачає.

Крім того, з метою недопущення порушень під час державної реєстрації земельних ділянок постановою Уряду запроваджується он-лайн моніторинг розгляду усіх видів заяв, що опрацьовуються у Державному земельному кадастрі. Сервіси відкритого моніторингу нададуть заявнику можливість контролювати стан готовності необхідних документів та отримувати актуальну інформацію про можливість їх отримання у відповідному Центрі надання адміністративних послуг.